Az Esernyő Akadémia Gerald Way azonos című képregénysorozata alapján készült. A címben szereplő iskola inkább egy gyerekeknek szánt kiképzőtábor, ahol hét különleges képességekkel bíró fiatal nevelkedett egészen csecsemőkoruktól. Vezetőjük és egyben apjuk, aki születésük után mindannyiukat megvásárolta, majd adoptálta, egy neves tudós, akinek nem titkolt célja, hogy egy szupercsapatot állítson össze, majd az általuk szerzett dicsfényben sütkérezzen.

A történet 17 évvel későbbről indul, ahol rögtön szembesülhetünk, melyik „hős” mennyire égett ki az elmúlt években, egyáltalán hősként tekintenek-e magukra és egymásra, vagy az addigra halott apjukra, akinek bár az élete, a nevelési stílusa és a körülmények inkább szétzilálta, a temetése viszont újraegyesítette a famíliát.

A cselekmény előrehaladtával, miként a fogadott testvérek egymás iránt érzett kötődése erősödni kezd, úgy a megoldandó problémák és a megmentendő emberek száma is egyre csak növekszik. Közben pedig bonyolódik a kapcsolatrendszerük és flashback-szerűen válaszfoszlányokat is kapunk a múltból, megmagyarázva a motivációk egy részét.

Az akciódús, feszesen vágott részeket pörgős zenék, csipkelődő párbeszédek, puskaropogás és kemény pofonok kötik össze. A hősök pedig a világ megmentése közben mind a jelenben, mind a múltban arra keresik a választ, hogyan lehet túlélni a mindennapokat egy hétgyermekes diszfunkcionális családban.

Több mint egy évtizede éli újra reneszánszát a képregény mint műfaj, illetve a belőle készített film- és sorozatadaptációk. Csakhogy míg a Marvel és a DC futószalagon termeli a szuperhősöket, elindult egy tendencia egy olyan igényesebb irány felé, ahol a nézőknek nincs már az első pár percben „lerágott csont” érzése. Az Esernyő Akadémia jó példa erre, hiszen valódi jellemfejlődéseket láthatunk, és a történet váratlan fordulatai tényleg keresztülhúzzák a közönség számításait, és arra kényszerít mindenkit, hogy bizonyos elvárásokat újra és újra átértékeljenek. Ahogy azt például a főszereplő Ellen Page (Juno, Eredet, X-Men-filmek, Tallulah, A nő, akit szerettem) is teszi, őrlődve a testvérei között, de még a mellékszereplők táborát is olyan sztárok erősítik, mint Mary J. Blige, vagy Kate Walsh.

Július végétől elérhető a sorozat második évada, ahol a csapatnak újabb csapásoktól kell megmenteniük a bolygót és önmagukat, ahol az idő természetesen ismét ellenük dolgozik, ráadásul a múltban találják magukat, ahol arra is koncentrálniuk kell, hogy ne változtassanak a történelmen, hiszen az végzetes lehet a jövőjükre, vagyis az eredeti jelenükre nézve.

Az Esernyő Akadémia/The Umbrella Academy

  • amerikai fantasy-akciósorozat, fekete komédia
  • részenként ~40-60 perc, 2 évad, 2019

SZERZŐ: VERES PETRA