Eger megelőzte az országos rendelkezést

Módosították az Országos Településrendezési és Építési Követelmények (OTÉK) parkolóépítésre vonatkozó pontját. Eszerint 2021 elejétől új építésű lakópark esetében lakásonként kötelező 1,5 parkolót kiépíteni. Az ingatlanpiac a lakások drágulásától tart, hiszen a beállók kialakítása költséges, a vevők pedig nem szánnak több millió forintot a parkolóhelyek megvételére. Egy biztos, egyre kevesebb zöldfelület marad.

Egerben már 2019 óta szigorúbb szabályok léptek életbe. „Egerben a kettőnél több lakást tartalmazó társasházak építésénél lakásonként másfél parkolóhelyet kell elhelyezni a telken.” – mondta el lapunknak Kacsó János. Eger főépítésze szerint a város speciális helyzetben van. Gyönyörű földrajzi adottsága egyben hátrányt is jelent, a völgyhatás miatt ugyanis keleti és nyugati irányba nehezen tud terjeszkedni.

„Kezdjük maximalizálni a lehetőségeinket, meg merem kockáztatni, hogy ez már meg is történt. A probléma az, hogy a telekstruktúra és az úthálózat nem változott, nőttek viszont az igények. Az utolsó tartalékaink a telkeken vannak, ahol el lehet helyezni parkolót, meg ugye a közterületeken. Mindkét lehetőség a zöldfelületek csökkenésével jár.”

A városvezetés dolgozik Eger közlekedésének és parklóhelyeinek megoldásán. „Számomra nagyon is biztató a helyzet, reménykedem azokban az infrastrukturális beruházásokban és fejlesztésekben, amelyek népszerűbbé, versenyképessé teszik a város tömegközlekedését a személygépkocsikkal szemben. Ráadásul azt gondolom, hogy ez esetben az agglomerációból bejárók nagyobb számban váltanának.” – Kacsó János kiemelte a társadalmi szokásváltozás szükségét is, hiszen a bicikli egy hatalmas potenciál Egerben, nem beszélve a pozitív élettani hatásáról, egészségmegőrző szerepéről.

Kacsó János a zöldfelületek fontosságáról bszél a TV Eger Híradás című műsorában. A február 10-i adás visszanézhető a www.tveger.hu oldalon

A főépítészt Eger új parkolóházáról, a Kertész és Klapka utca sarkán épülő 253 férőhelyes komplexumról is kérdeztük, amelyet várhatóan májusban ad át a kivitelező, utána pedig kezdetét veheti a próbaüzem. „Egészen biztosan könnyíteni fog a közlekedési helyzeten, hiszen több olyan intézmény is van a közelben, amely érzékeny a parkolásra. El tudom fogadni, ha valakinek nem tetszik, de építészetileg szép. Izgalmas helyzetet teremt a több különböző felfogású épület egymáshoz való viszonya.”

Eger budapesti főépítésze időközben egri lett. De vajon milyen érzésekkel hagyta el hazánk fővárosát?

„Megdöbbentett a hűtlenségem. A lakhelyemet, Budapestet a világ legszebb városának tartom, és aggódtam, hogy milyen lesz az elválás, azonban ahogy megérkeztem a családommal és a bútoraimmal Egerbe, rögtön itthon éreztem magam.  Ebben sokat segített az egri kollegák és lakosok kedvessége, el- és befogadása, amiért őszintén hálás vagyok. Igyekszem megmutatni, hogy sok előnye lehet annak, ha az ember kívülről jön.”


(EM)
FOTÓK: TV EGER